joi, 12 aprilie 2012

Dănuţ Fron a deschis noua secţie de haltere a Clubului Sportiv CFR Iaşi


* Antrenor de haltere în România, Spania şi Turcia, Dănuţ Fron este maestru al sportului şi antrenor emerit, fiind premiat în urmă cu 8 ani cu Medalia „Meritul Sportiv - clasa I” de către preşedintele României din 2004, Ion Iliescu
 







La 53 de ani, antrenorul de haltere Dănuţ Fron deschide la clubul sportiv CFR Iaşi o nouă secţie sportivă, cea de haltere. După ce a pregătit mulţi sportivi valoroşi la alte cluburi de profil din România, Spania şi Turcia, Dănuţ Fron vrea să facă mare performanţă şi la CS CFR Iaşi, cu elevii săi, Teodora Dănilă (21 ani), Mădălina Ţibichi (13 ani), Ilie Ciotoiu (16 ani) şi Silviu Colac (14 ani). Vedeta noii secţii ceferiste este însă Teodora Dănilă, care este campioană naţională la cadeţi, medaliată cu argint la tineret şi cu bronz la senioare şi care practică halterele de aproximativ 8 ani. „Aveam 13 ani şi jumătate şi eram elevă la Şcoala generală nr. 5 Calistrat Hogaş din cartierul Tătăraşi. După ce am practicat mai multe sporturi care nu prea m-au entuziasmat, a venit domnul antrenor Dănuţ Fron şi m-a luat la haltere, un sport care îmi place foarte mult. Am obţinut mai multe medalii până acum, dar vreau să fac performanţă şi la noua secţie de haltere de la clubul sportiv CFR Iaşi. Dacă se lucrează corect şi progresiv, sportul halterelor nu este unul periculos pentru sănătatea omului, aşa cum se mai spune uneori !”, ne-a declarat Teodora Dănilă, cea care a concurat în luna martie a acestui an, ca sportivă ceferistă, la turul I al Campionatului Naţional de juniori de la Bucureşti, unde a obţinut calificarea la faza finală, de la Bistriţa, din septembrie 2012, la categoria +75 kg.
În 30 ani de antrenorat, am obţinut peste 400 de medalii cu elevii mei. În Iaşi am antrenat la Politehnica-Nicolina, acum am venit la CFR pentru a continua performanţa în haltere. Am găsit la CFR oameni inimoşi, în frunte cu preşedintele George-Radu Pipa şi cu vicepreşedintele Eduard Spiţă, care sunt alături de mine şi de noii mei elevi. Vreau să mai fac pe viitor o altă grupă de tineri sportivi, una de perspectivă. Ne vom bate şi în acest an pentru a aduce la CFR Iaşi multe locuri pe podium în cadrul Campionatelor Naţionale de juniori, tineret şi seniori”, ne-a declarat antrenorul Dănuţ Fron.
De remarcat că Dănuţ Fron a fost şi un halterofil de renume al României cu mai mulţi ani în urmă, fiind aproape de a participa la Jocurile Olimpice de la Moscova, din 1980. „Am concurat ca sportiv la Nicolina Iaşi, sub îndrumarea antrenorului Ovidiu Nemţeanu. Am fost coleg de generaţie cu Fănică Ciocan şi Emil Cozianu, iar adversarii mei tradiţionali au fost Gheorghe Maftei şi Gelu Radu, ambii de la CSM Oneşti, Vasile Cocioran, de la Olimpia Bucureşti şi Ioan Bălaş, de la Steaua Bucureşti. De fapt, ultimul menţionat mi-a luat şi locul la Olimpiada de la Moscova, din 1980, deoarece Steaua era cu siguranţă mai aproape de Bucureşti, decât Iaşul”, a mai menţionat Dănuţ Fron, fost recordmen naţional la juniori şi seniori şi fost vicecampion european în anii din urmă. Să mai remarcăm că fiica lui Dănuţ Fron, profesoara Elisabeta Fron, care munceşte acum în Italia şi predă sportul italienilor din Verona, a fost şi ea nu cu mult timp în urmă o halterofilă cu multe performanţe de plan intern şi internaţional, obţinând în carieră peste 100 de medalii şi 30 de titluri naţionale.
În perioada 24-28 aprilie, Teodora Dănilă şi antrenorul Dănuţ Fron vor lua drumul Oneştiului pentru a participa la turul de calificări al Campionatului Naţional de haltere pentru tineret (sub 23 ani).
Tinerii care iubesc sportul şi care doresc să practice halterele de performanţă la Clubul Sportiv CFR Iaşi, îl pot contacta pe antrenorul emerit Dănuţ Fron la telefonul 0758.481441.
DAN TEODORESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu