duminică, 5 august 2012

Gimnasta Sandra Izbaşa este noua campioană olimpică la sărituri


Duminică, în finalele pe aparate, după un concurs perfect, românca Sandra Izbaşa (vezi FOTO) a primit o medie de 15,191 puncte, după sărituri punctate cu 15,383 (dificultate 6,1) şi 15,000 (dificultate 5,8). Au fost două execuţii de o eleganţă şi amplitudine care nu au putut lăsa niciun dubiu brigăzii de arbitre. Medalia de argint a revenit americancei Mc Kayla Maroney, superpunctată, după ce a căzut direct în “fund” la a doua săritură, cu o medie de 15,083 puncte, iar bronzul, rusoaicei Maria Paseka, cu un pas care a scos-o de pe pista de aterizare, cam un metru, dar care a fost recompensată cu o medie de 15,016 puncte.
Iată clasamentul final al probei de sărituri la feminin:
1. SANDRA IZBAŞA (ROMÂNIA) - 15,191 - CAMPIOANĂ OLIMPICĂ
2. Mc Kayla Maroney (SUA) - 15,083
3. Maria Paseka (Rusia) - 15,050
4. Janine Berger (Germania) - 15,010
5. Oksana Şuşovitina (Germania) - 14,783
6. Yamilet Pena Abreu (Republica Dominicană) - 14,516
7. Brittany Rogers (Canada) - 14,483
8. Elisabeth Black (Canada) - 0,000
Cu acest succes al Sandrei Izbaşa, care mai are o finală, la sol, unde este campioană olimpică en-titre, delegaţia României obţine al doilea titlu la actuala ediţie a Jocurilor Olimpice, precum şi a 8-a medalie în total.
Gimnasta Sandra Izbaşa a readus României aurul olimpic la sărituri după o pauză de 8 ani, ultimul titlu olimpic fiind cucerit la Atena, de Monica Roşu. Duminică, la Londra, Sandra Izbaşa a câştigat a 300-a medalie românească din istoria Jocurilor Olimpice de vară şi a 301-a din istoria olimpismului românesc.
''Medalia asta înseamnă extrem de mult pentru mine, deşi sincer nu mă aşteptam, pentru că eram ultima în concurs. A fost destul de dificil, a trebuit să am nervii destul de tari, dar am reuşit'', a declarat Izbaşa după ceremonia de premiere, care a mai spus: ''Nu pot să zic că este o medalie de aur neaşteptată, săriturile, ca şi celelalte aparate, sunt un sport al nervilor, pentru că în finală nu iei absolut de loc contact cu aparatul şi cine este pregătit face surpriza. Când îţi auzi imnul ţării nu se poate explica în cuvinte senzaţia trăită''.
Izbaşa a adăugat că în timpul concursului, pentru a scăpa de presiune, nu a urmărit evoluţiile celorlalte gimnaste, ci s-a concentrat doar pe ce avea de făcut şi nu conta dacă intra prima sau ultima la sărituri: ''Eu în timpul concursului nu mă uit la nimeni, mă interesează exact ceea ce fac eu şi mă concentrez pe ceea ce am de făcut. Dar îmi dau seama după cum reacţionează sala şi nu m-am uitat la ce face americanca. Ea a avut o săritură dificilă, probabil o fi executat-o bine, după nota pe care a primit-o, dar eu mi-am dorit să fac două sărituri cât mai curate''.
Marţi urmează finala de la sol pentru Sandra Izbaşa, campioana olimpică de la Beijing la acest aparat: ''Eu tot ce îmi doresc este să-mi fac la sol un exerciţiu cât mai bun posibil, exact ca acasă după cum m-am antrenat''.
Revenirea antrenorilor Bellu şi Bitang a făcut posibilă şi apropierea Sandrei de sărituri, un aparat la care înainte nu credea că poate face performanţă. ''De când au venit Bellu şi Bitang am început să lucrez la sărituri, de 2 ani. Le mulţumesc din suflet pentru că mi-au dezvoltat această abilitate pe acest aparat, care eu credeam că este mort pentru mine. Nu mă aşteptam nici la Europene, ce să mai zic de Olimpiadă. Aveam o săritură şi mai dificilă, dar antrenorii au dorit să fac două sărituri cât mai curate''.
Sandra a vărsat lacrimi de bucurie după cucerirea aurului şi a reamintit că ''pentru mine olimpiada se va încheia pe 7 august, m-am descărcat şi acum merg în continuare''.
În urma acestui succes, bilanţul României la Londra a ajuns la opt medalii, două de aur (Alin Moldoveanu - puşcă aer comprimat 10 m, Sandra Izbaşa - gimnastică, sărituri), patru de argint (Alina Dumitru - judo, cat. 48 kg, Corina Căprioriu - judo, cat. 57 kg, Roxana Cocoş - haltere, cat. 69 kg, echipa masculină de sabie) şi două de bronz (echipa feminină de gimnastică, Răzvan Martin - haltere, cat. 69 kg). În acest moment, România se află pe locul 16 în clasamentul pe medalii, pe primele trei locuri fiind China, SUA şi Marea Britanie.
DAN TEODORESCU


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu