luni, 21 aprilie 2014

Victorie sublimă în Fed Cup: România – Serbia 4-1 !


Sursa foto: FRT
În meciul de tenis feminin din Fed Cup, România-Serbia 4-1, la Bucureşti a plouat nu numai din cer, dar a plouat şi cu victorii în tabăra tricoloră, acolo unde fetele noastre au câştigat patru dispute din cele cinci programate.
Rezultatele au fost următoarele:
- Sorana Cîrstea (27 WTA) - Ana Ivanovic (12 WTA) 3-6, 6-1, 6-2;
- Simona Halep (locul 5 WTA) - Bojana Jovanovski (39 WTA) 6-2, 6-4;
- Simona Halep - Ana Ivanovic 3-6, 6-7 (2/7);
- Sorana Cîrstea - Bojanei Jovanovski 6-3, 6-7 (7/9), 6-3;
- Irina-Camelia Begu / Monica Niculescu - Jovana Jaksic / Nina Stojanovic 1-0 (abandon Serbia)
După acest succes, România a promovat în a doua Grupă Mondială din Fed Cup la tenis feminin, competiţie similară Cupei Davis în cadrul întrecerii masculine.
După partida de la Bucureşti, pe site-ul FR Tenis au fost consemnate următoarele declaraţii din tabăra gazdelor:
- Sorana Cîrstea: “Înseamnă foarte mult că revenim în Grupa Mondială după atâţia ani. Suntem bucuroase că am adus puţină bucurie de Paşte. Oamenii trebuie să înţeleagă că a fost prima oară când am jucat acasă şi mai trebuia să aduc şi punctul decisiv. Am intrat destul de liniştită pe teren şi aşa a fost până la set şi 5-2, când am avut emoţii. Este însă un proces de învăţare, iar uneori eşti nevoit să înveţi foarte repede. De aceea, în setul al treilea, cînd am ajuns din nou la 5-3, am fost mult mai liniştită. Am obţinut acele mingi de meci şi cînd am putut, am închis”.
- Simona Halep: “Am dat tot ce am putut în ambele meciuri, dar în al doilea am simţit oboseala, mai întâi psihică şi apoi fizică. Dar mă bucur că am reuşit să ajungem în Grupa Mondială II.
Am avut un public deosebit, sper să mai jucăm acasă. Este cu totul minunat. Paştele pentru mine a fost pe terenul de tenis”.
- Monica Niculescu: Am avut emoţii foarte mari. Acum am înţeles ce a spus antrenorul meu că e foarte greu. Am obosit, sâmbătă nu mă mai puteam ridica. Azi nu a fost uşor cu atâtea mingi de meci. Nu eram prea fresh, nu era uşor să jucăm ultimul meci, tensiunea era mare. Cred că am jucat trei puncte foarte bune azi”.
- Irina Begu: “Noi eram obişnuite la Budapesta să jucăm meciul decisiv. Te simţi mult mai bine când nu ai presiune. Contează foarte mult când suntem împreună. Contează foarte mult că Simona e între primele zece. Dacă ea a reuşit, şi noi credem că putem ajunge cât mai sus. Am primit un wild card pentru turneul de la Madrid şi nu am apucat să-i mulţumesc personal domnului Ţiriac. Aş dori să o fac acum”.
- Alina Tecşor-Cercel (căpitan-nejucător): “Cred că e o victorie mare, pentru că nu am mai jucat de mulţi ani în Grupa Mondială. Nu pot descrie acest sentiment de bucurie. E foarte greu, dar am savurat fiecare moment. Tot ce am încercat să fac a fost să creez un spirit de echipă”.
- George Cosac (preşedintele FR Tenis): “Mulţumim fetelor pentru tot ce au făcut: pentru efort, pentru tăria de caracter, pentru bucuria pe care ne-au oferit-o cu această victorie în această zi de sărbătoare. Avem echipă de Grupă Mondială şi a sosit timpul ca România să se numere printre echipele de elită ale lumii. Mulţumesc şi publicului care a venit să petreacă Paştele cu noi. A avut un aport substanţial, susţinând fetele pe toată perioada meciurilor”.
Tragerea la sorţi pentru a doua Grupă Mondială din Fed Cup la tenis feminin este programată pe 4 iulie 2014.
DAN TEODORESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu