duminică, 7 septembrie 2014

Echipajul Edwin Keleti - Csomortani Botond a câştigat “Raliul Iaşului Cotnari”


Sursa foto: Raliul Iaşului

Final de poveste pentru Raliul Iaşului Cotnari. A şasea etapă a Campionatului Naţional de Raliuri Dunlop, organizat sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv a avut o desfăşurare de infarct. A fost o adevărată pledoarie pentru raliuri, o pledoarie găzduită în condiţii de excepţie de judeţul Iaşi.
După două zile nebune, echipajul Edwin Keleti – Csomortani Botond, pe Ford Fiesta R5, a reuşit să câştige Raliul Iaşului Cotnari, urmat la 5 secunde distanţă de echipajul Dan Gârtofan – Eugen Rotaru, pe Skoda Fabia S2000 şi de finlandezul Tapio Laukkanen (secondat de Haari Kaprro la volanul unui Subaru Impreza N14). Desfăşurarea competiţiei a fost însă un veritabil thriller, unul cu final fericit pentru Edwin Keleti. În primele 8 probe speciale, Francois Delecour (copilot Dominique Savignoni, la volanul unei
Subaru Impreza N14) a reuşit să-şi betoneze locul întâi în clasamentul general (câştigând nu mai puţin de 4 probe speciale) şi se părea că nimic nu-l poate împiedica să cucerească un nou titlu naţional.
A urmat însă o nebunie de probă specială (PS9 – Blanc Cotnari) şi toate calculele hârtiei au fost aruncate în aer. Delecour a rămas fără suspensia stânga spate, a pierdut o roată, dar nu a abandonat şi a terminat proba mergând pe trei roţi, cu accelaraţia la podea. A fost un spectacol fantastic oferit de celebrul campion francez, care însă a pierdut peste 90 de secunde pe această probă şi a scăpat printre degete victoria la Raliul Iaşului Cotnari. De problemele lui Delecour a profitat Edwin Keleti, care a mers fantastic şi pe Superspeciala de la Râpa Galbenă şi nimic nu este decis în finalul Campionatului Naţional. Pentru a-şi păstra titlul de campion, Francois Delecour are nevoie de un punct în Raliul Harghitei, ultima etapă din CNRD, în timp ce pentru locul secund lupta este cu adevărat fabuloasă. După rezultatele de la Raliul Iaşului Cotnari, Edwin Keleti locul secund cu 93 de puncte, în timp ce Dan Gârtofan este pe locul 3 cu 91,2 puncte. Practic, doar Keleti mai păstrează şanse la titlul de campion naţional, fiind despărţit de Delecour de 24 de puncte.
După terminarea celor 10 probe speciale şi a şedinţei Comisarilor Sportivi, a urmat festivitatea de premiere, acolo unde cei mai buni piloţi au fost aplaudaţi de sute de ieşeni, maestrul de ceremonii fiind şi de această dată celebrul George Vintilă. La festivitatea de premiere de la Palas, a fost intonat de două ori imnul naţional al României, a doua oară la solicitarea expresă a campionului Raliului Iaşului Cotnari, Edwin Keleti. Toţi piloţii şi oficialii FRAS au subliniat la final organizarea fără cusur de la Raliul Iaşului Cotnari.
 “Ştiu că voi supăra pe multă lume, dar după mine, Raliul Iaşului este cea mai bună etapă din acest sezon a Campionatului Naţional, cea mai frumoasă şi cel mai bine organizată”, a spus pe scenă fostul mare pilot George Grigorescu. “Îmi plac multe etape de raliu în România, dar ce se întâmplă la Iaşi este cu adevărat incredibil. Felicitări organizatorilor”, a fost verdictul pus de marele campion francez Francois Delecour. Şi învingătorii au avut numai cuvinte de laudă la adresa echipei de organizare de la Raliul Iaşului Cotnari, în frunte cu Dan Codreanu, Cristian Angheluţă şi Andrei Postolache. “Eu nu obişnuiesc să laud pe cineva de dragul de a-l lăuda, dar ce s-a întâmplat la Iaşi este absolut superb. Totul, de la probe, la organizare a fost la superlativ. Toată echipa care a muncit la Raliul Iaşului merită felicitări. Mă bucur că am reuşit să învingem la Iaşi, unde ne-am simţit minunat”, a spus Edwin Keleti.
“Nu mă aşteptam să avem la Iaşi asemenea condiţii impecabile pentru cursă. Echipa de organizare s-a depăşit pe sine şi este formidabil ce a ieşit. Noi continuăm lupta pentru locul 2, dar avem un adversar redutabil în persoana lui Edi Keleti. Nivelul în Campionatul Naţional este foarte ridicat, sunt piloţi foarte buni, iar Francois Delecour sau Tapio Laukkanen ne trag după ei”, a completat Dan Gârtofan.
Şi finlandezul Laukkanen, revenit la Iaşi după 6 ani (el a mai participat la Raliul Iaşului din 2008) a recunoscut că s-a simţit foarte bine în această etapă. “Sunt bucuros că am terminat cu bine raliul, am avut câteva problem cu maşina pe macadam şi s-a văzut faptul că am făcut o pauză de participare la competiţii. M-am simţit înă foarte bine la Iaşi şi sper să mai revin“, a conchis Laukkanen.
În fine, în numele echipei de organizare, Dan Codreanu şi Cristian Angheluţă au promis că ediţia din anul viitor a Raliului Iaşului Cotnari va fi organizată şi mai bine.
Raliul Iaşului Cotnari a fost organizat în acest an de Asociaţia XS Motorsport din Iaşi şi s-a bucurat de sprijinul autorităţilor locale şi judeţene. Această etapă de la Iaşi a Campionatului Naţional de Raliuri DUNLOP nu putea fi posibilă fără suportul sponsorului Cotnari, a partenerilor XS Café şi Express Amanet, şi fără găzduirea Hotelului Internaţional, din cadrul Complexului Palas Iaşi.
Maşina oficială a Raliului a fost, şi în acest an, FORD.
Clasamentul final în Raliul Iaşului Cotnari a fost următorul:
1. Edwin Keleti/Botond Csomortani  - 1h 16 min 09.9 sec.
2. Dan Gîrtofan/Eugen Rotaru   +5.0 sec
3. Tapio Laukkanen/Hari Kaapro   +10.4 sec
4. Simone Tempestini/Dorin Pulpea   +34.7 sec
5. Francois Delecour/Dominique Savignoni   +39.0 sec
6. Marco Tempestini/Anton Avram   +1:03.8 min
7. Sebastian Barbu/Sebastian Itu   +1:09.7 min
8. Manu Mihalache/Janos Soos   +4:04.6 min
9. Florin Crişan/Mircea Onofrei   +4:58.3 min
10. Adrian Raspopa/Cătălin Grigoriu   +5:16.7 min

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu