sâmbătă, 13 septembrie 2014

Eveniment istoric în viaţa mea de ziarist sportiv, într-o zi de “13” !


Sursa foto: FRF

Sâmbătă, 13 septembrie 2014, pe stadionul Emil Alexandrescu din Dealul Copoului s-a disputant partida de fotbal feminin România – Spania 0-2 (0-1). Reprezentativa feminină a României a pierdut penultimul joc din grupa de calificare la Campionatul Mondial 2015, cele două goluri ale oaspetelor fiind reuşite de jucătoarea Natalia (min. 28 şi 59). Au evoluat echipele: 
- ROMÂNIA: 1. Părăluţă - 15. Oprea, 2. Corniciuc, 6. Ficzay, 11. Spânu Olar (cpt.) - 4. Bortan (17. Bătea ‘65), 8. Vătafu - 5. Corduneanu (Sârghe ‘65), 14. Lunca, 10. Voicu - 18. Duşa (Ciolacu ‘82).
- SPANIA: 1. Tirapu - 18. Torrejón, 20. Paredes, 5. Ruth García, 17. Ibarra (4. Melanie Serrano ‘88) - 6. Torrecilla - 11. Corredera (14. Losada ‘65), 9. Verónica Boquete (cpt.), 10. Hermoso (12. Putellas ‘74), 8. Bermúdez - 7. Natalia.
Clasamentul grupei a II-a: 1. Spania – 25 pct; 2. Italia – 19; 3. Cehia 14;  4. ROMÂNIA 11; 5. Estonia 4; 6. Macedonia 1. Astăzi se mai joacă meciul Italia - Estonia. Ultima etapă programează partidele: Italia - Macedonia, Cehia - Spania, ROMÂNIA - Estonia (17 septembrie, ora 17:00, tot la Iaşi).
Aceste informaţii le-au cules de pe site-ul FR Fotbal, chiar dacă am dorit să văd şi eu meciul LIVE, dar doi “bravi” stewarzi plantaţi la peluza A, care s-au declarat ieşeni, unul cu numărul 37 pe bluză, nu mi-au permis accesul pe stadionul “Emil Alexandrescu” din Iaşi, chiar dacă am 47 ani vechime în breasla jurnaliştilor sportivi şi la intrarea pe stadion am arătat trei legitimaţii de presă: una de la Asociaţia Presei Sportive din România (preşedinte: Dumitru Graur, eu fiind şi şeful Filialei ieşene), una de redactor sportiv la Radio România Iaşi şi alta a fost acreditarea din partea clubului CSMS Iaşi, toate cu acces la masa presei. Şi mai
sunt şi ofiţerul de presă al clubului CSMS Iaşi, pentru echipa de fotbal în sală a grupării din Copou. Cu toate că în proporţie de 95 % stadionul din Dealul Copoului era gol şi alături de mine se mai aflau doi fotoreporteri din mass-media ieşeană, “Marele Păzitor” al peluzei A a spus că a primit ordin de la Federaţia Română de Fotbal că presa nu are voie la acest meci, decât dacă are acreditare din partea FRF. Nu ştiau numele persoanei de la FRF care le-a comunicat acest lucru, deci putea să fie şi unul de pe stradă…
Am sunat apoi la domnul Ciprian Paraschiv, Manager de dezvoltare în cadrul FRF, care, după scuzele de rigoare, a menţionat că toţi ziariştii ieşeni au acces la meciul din Copou doar cu legitimaţia locală şi nicidecum cu vreo acreditare şi are să comunice acest lucru şi lui Paul Zaharia ! Din păcate, chiar dacă stadionul era gol, “paznicii” de la poarta de la peluza A au dovedit rea voinţă, iar în final, unul dintre ei mi-a închis chiar poarta în nas şi s-a întors cu spatele. Iată că, într-o zi de “13”, mi s-a interzis pentru prima dată în viaţa mea accesul pe stadionul meu de suflet din Copou, acolo unde mi-am petrecut mulţi ani de viaţă la masa presei, în slujba cititorilor şi sportului în general ! Îi mulţumesc totuşi lui Cip Paraschiv pentru faptul că în pauza meciului România-Spania mi-a spus că revin pe stadion şi să intru la partida de fotbal feminin de la Iaşi, dar nu am putut face acest lucru, deoarece mi-a plăcut în viaţa mea să am puţină demnitate, iar respectul de sine pentru mine este un lucru esenţial.
Totuşi, am să închei aceste rânduri cu o aducere aminte de prin călătoriile mele prin Europa, unde am asistat la multe manifestări sportive. Eram anul trecut la Zagreb, pentru un meci de popice din Liga Campionilor, alături de formaţia campioană CFR Olimpia ACB Iaşi. Alături de Hotelul “I” unde am fost cazaţi în capitala Croaţiei era impunătoarea Sală a Sporturilor din Zagreb, unde într-o seară se desfăşura un meci de Liga Campionilor la handbal masculin. Un grup de cinci colegi români, de la Regionala CFR Iaşi şi Apa Vital Iaşi, au dorit să vizioneze acest meci şi au mers la casa de bilete să cumpere tichetele respective de acces în sală, care costau circa 10 euro / bucata. Organizatorii au observat însă că sunt oaspeţi de peste hotare la casa de bilete şi i-au întrebat ce doresc şi de unde sunt. Colegii mei de călătorie au spus că vor să vizioneze meciul dintre echipa din Zagreb şi formaţia din Germania şi vor să cumpere bilete. Au spus că sunt din România şi au întrebat dacă mai sunt bilete ! Au fost imediat luaţi de mână şi introduşi direct la TRIBUNA OFICIALĂ a Sălii Sporturilor din Zagreb, cu următoarele cuvinte: “Ne bucură că oaspeţii noştri din România doresc să vizioneze meciul nostru de handbal din Liga Campionilor. Pentru noi este o onoare şi vă invităm la tribuna oficială a sălii, pentru vizionare partidei. Mai poftiţi pe la noi, nu vă trebuie nici un bilet, vă oferim invitaţii gratuite de persoane VIP !”. O altă lume, o altă civilizaţie…
Cu siguranţă îmi doresc acelaşi lucru şi la stadionul Emil Alexandrescu din Iaşi, din ţara mea România, într-o urbe plină de istorie şi cultură, care în 2012 a fost Oraş European al Sporturilor şi am muncit şi eu, an de an, pentru acest lucru !
DAN TEODORESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu