luni, 6 aprilie 2015

Proiectul „Gândesc, deci evit !” a ajuns la ediţia a patra !



Proiectul „Gândesc, deci evit!” cuprinde activități de informare asupra pericolelor consumului de substanțe cu proprietăţi psihoactive și un concurs intitulat ”Simplu, spune NU!”, structurat pe două secțiuni, respectiv Arte vizuale și Activități sportive. Concursul se adresează elevilor din clasele V-XII, din mediul urban și rural, care doresc să-și exprime dezacordul față de consumul de SNPP și droguri.
În cadrul proiectului sunt angrenați 530 de elevi, 20 de studenți 70 de părinți și 14 parteneri.

*Argumente

Consumul de plante etnobotanice a luat amploare în țara noastră mai ales în rândul tinerilor, în mod deosebit al liceenilor. Adolescentul, aflat la vârsta incertitudinilor, este confuz în ceea ce privește alegerea modelelor în viață, fiind asaltat de emisiuni TV în care ”vedetele” prezentate nu pot constitui exemple pozitive de comportament și practici de bună-cuviință. În multe cazuri anturajul nu este un exemplu de bune-practici, dimpotrivă, acesta fiind  unul din factorii care-i determină pe tineri sa ”încerce” senzații noi. Școala, prin menirea ei, are rolul de a educa și în acest context de a preveni faptele antisociale de a-i călăuzi pe tineri spre o viață curată și sănătoasă atât în plan fizic cât și spiritual.
Proiectul intitulat „Gândesc, deci evit!” se află la a IV-a ediție, având un portofoliu de activități diverse desfășurate pe parcursul celor trei ani. Având în vedere procentul ridicat al elevilor care consideră foarte importantă implementarea unui program, în cadrul școlii, de prevenire a consumului de noi substanţe cu proprietăţi psihoactive, dorim extinderea proiectului cu titlul „Gândesc, deci evit!” prin implicarea unor noi parteneri și diversificarea activităților.

* Scopul proiectului

Prevenirea consumului de noi substanţe cu proprietăţi psihoactive (SNPP/etnobotanice), în rândul tinerilor prin informarea acestora cu privire la efectele nocive asupra organismului cât și a vieții sociale, asupra întregii familii. Implicarea activă a familiei în diminuarea factorilor care i-ar putea influența pe tineri să recurgă la consumul de astfel de substanțe.  

* Obiectivele proiectului:

1. să identifice factorii de risc  care i-ar putea determina să consume substanțe cu proprietăţi psihoactive;
2. să promoveze un stil de viață decent şi sănătos, lipsit de substanţe psihotrope;
3. să-şi exprime dezaprobarea faţă de practicarea consumului de substanțe cu proprietăţi psihoactive, în mod plastic, prin realizarea de postere, afişe;
4. să cunoască serviciile specializate în prevenirea consumului de substanțe cu proprietăţi psihoactive şi a modului de contactare al acestora.

* Grup ţintă:

          530 elevi de gimnaziu și liceu informaţi cu privire la riscurile şi consecinţele consumului de substanțe halucinogene, după cum urmează:
-           150 de elevi de la Liceu Tehnologic Economic de Turism,  Iaşi;
-           15 elevi de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă ,,Aurora”, Vaslui;
-           60 elevi de la Colegiul Tehnic „Victor Ungureanu” Câmpia Turzii, Cluj;
-           50 elevi de la Liceul Teoretic „Al. I. Cuza”, Iași;
-           45 elevi de la Liceul Teoretic „Ștefan cel Mare și Sfânt”, Botoșani;
-           60 elevi de la Liceul cu Program Sportiv, Botoșani;
-           20 elevi de la Școala Gimnazială „Aron-Vodă”, Aroneanu, Iași; 
-           30 elevi de la Şcoala Gimnazială Costuleni;
-           25 elevi de la Școala Gimnazială Țuțora, Iași;
-           25 elevi de la Școala Gimnazială „Principele Șerban Ghica și Principesa Aristița Ghica”, Vrancea;
-           25 elevi de la Școala Gimnazială „Vasile Alecsandri”, Vaslui;
-           25 elevi de la Liceul Teoretic ”Lascăr Rosetti” Răducăneni;
-           20 de studenți de la Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” Iași.

          70 de părinți sensibilizați cu privire la importanța cunoașterii efectelor nedorite al acestor substanțe asupra organismului, a vieții sociale cât și asupra întregii familii.
Beneficiari:
-           beneficiari direcți – elevi cu vârste cuprinse între 11 și 20 ani;
-           beneficiari indirecți – părinții, comunitatea locală, școala.

* Impactul proiectului

Implementarea  proiectului “Gândesc, deci evit !” va avea impact asupra:
          grupului ţintă, prin generarea unor schimbări specifice în ceea ce privește:
         informarea elevilor de gimnaziu și liceu, cu privire la riscurile şi consecinţele consumului de substanțe halucinogene;
         sensibilizarea părinților cu privire la importanța cunoașterii efectelor nedorite al acestor substanțe asupra organismului, a vieții sociale cât și asupra întregii familii.
          comunităţii şcolare prin valorificarea rezultatelor proiectului ;
          şcolii ca organizaţie prin extinderea parteneriatelor, creşterea prestigiului în comunitate;
          partenerilor din proiect prin dobândirea unor informaţii şi abilităţi;
          comunităţii locale prin informarea elevilor asupra problematicii consumului de substanțe halucinogene.
Proiectul judeţean “Gândesc, deci evit” a ajuns anul acesta la ediția a IV-a. Instituţia aplicantă este Liceul Tehnologic Economic de Turism Iaşi - Strada Milcov nr. 11, tel/fax 0232245778, economic.turism@yahoo.com, www.gsetis.ro
Coordonatorii proiectului:
-Prof. Carmen Cumpăratu: Liceul Tehnologic Economic de Turism Iași. Tel: 0727823432. Email: carmencumparatu@yahoo.com
-Prof. Dan Stamati: Liceul Tehnologic Economic de Turism Iași.
Tel: 0768379357. Email: danstamati@yahoo.com
-Perioada de desfășurare: 1.01.2015 – 15.06.2015.
-Domeniul: educație civică, proiect de prevenire a consumului de noi substanţe cu proprietăţi psihoactive.
-Director: Prof. Dr. Iuliana ȚUGUI ;
-Consilier educativ: Prof. Magda CULBEC.           

* Graficul de activități

Concurs „Simplu spune nu!”: Etapa pe școală s-a desfășurat în unitățile școlare implicate în proiect. Etapa județeană, secțiunea Sport se va desfășura la Complexul Sportiv „Grădinari” - Iași, cu sprijinul DJST Iași, pe 7 aprilie 2015, la fotbal băieţi şi handbal fete.

* PREMII:

La faza județeană se acordă următoarele premii:
-           LOCUL I – câte un premiu pentru fiecare subsecțiune
-           LOCUL II –  câte un premiu pentru fiecare subsecțiune
-           LOCUL III – câte un premiu pentru fiecare subsecțiune
-           MENŢIUNI – câte trei mențiuni pentru fiecare subsecțiune
-           DIPLOME DE PARTICIPARE – pentru restul participanților 
Notă: Numărul de premii I, II, III și mențiuni nu poate depăşi 25% din numărul de concurenţi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu