vineri, 17 iunie 2016

Ieşeanul Alex Pricop, de la fotbal la futsal, pe trei fronturi!


Alex Pricop, campion naţional în Sala LPS Iaşi

Constantin Alexandru Pricop sau mai pe scurt "ALEX" a lăsat jocul de fotbal pentru cel de futsal şi nu a greşit, deoarece în cel mai scurt timp a ajuns internaţional de tineret (U 21) în naţionala României, titular la echipa de seniori CSMS Iaşi (care a terminat sezonul din Liga I în zona play-off şi a promovat şi la turneul final de patru al Cupei României) şi căpitanul echipei de tineret CSMS Iaşi, cea care a devenit în urmă cu puţine zile, în Sala LPS din Dealul Copoului,  campioana României la "U 19".
Născut la data de 16 mai 1995, la Iaşi, Alex Pricop este singur la părinţi, iar mama Ecaterina şi tatăl Dănuţ sunt mândri de feciorul lor, care este absolvent al Colegiului Tehnic "Gheorghe Asachi" din Iaşi. Alex a început fotbalul la Politehnica Iaşi, de la vârsta de 9 ani, la grupa antrenată de Mihai "Mişu" Drăgoi, fostul mare jucător al echipei din Copou. De futsal s-a apucat din 2013, deci de la 18 ani şi cum a ajuns el acolo povesteşte chiar internaţionalul Alexandru Pricop, un băiat extrem de liniştit şi modest, aşa cum de fapt îi stă bine oricărui sportiv de performanţă:
- Un prieten de-al meu, Edi Săvoia, juca futsal la CSMS Iaşi şi el m-a adus la echipa antrenată de domnul Nelu Stancea. Mi-a plăcut acest sport şi astfel am trecut de la fotbalul pe terenul mare la fotbalul în sală.
- Există diferenţe majore între futsal şi fotbal, Alex ?
- Futsalul este un sport greu, dar frumos. La futsal trebuie să gândeşti mai repede fiecare fază de joc, să iei o decizie cât mai bună într-un timp foarte scurt, de câteva secunde!
- Ai evoluat în acest sezon, 2015-2016, pe trei fronturi: naţionala de tineret a României, la echipa ieşeană de seniori şi la formaţia de tineret CSMS Iaşi, devenită recent campioană naţională. Ai putut rezista fizic şi mental pe aceste trei coordonate?
- Eu cred că da, deoarece, la nici 21 ani, am devenit titular la echipa de seniori CSMS Iaşi, la formaţia de tineret CSMS Iaşi şi am jucat bine şi la naţionala de tineret a României, pregătită de domnul Kacso Endre. Au fost lucruri importante pentru mine şi, drept să spun, nu am mai văzut în Liga I din României, un jucător de 21 ani, să fie titular şi la echipa mare, cea de seniori. Eu am fost şi mă bucură faptul că domnii antrenori Nelu Stancea şi Florin Nichifor, de la CSMS Iaşi, au avut încredere în potenţialul meu şi în jocul meu.
- Se poate realiza un jucător, din punct de vedere sportiv, în jocul de futsal sau numai fotbalul contează?
- Jucătorii noştri se pot realiza pe latura sportivă şi la futsal, nu numai la fotbal. După cum s-a văzut în ultimul timp, şi în România a început să se investească mult în jocul de fotbal în sală şi în acest sens sunt performanţele obţinute de echipele din Timişoara, Deva, Galaţi şi Târgu Mureş. Noua echipă Informatica Timişoara are în lot internaţionali brazilieni şi sârbi şi este condusă de antrenorul-jucător Robert Lupu, care este şi selecţionerul lotului naţional de seniori al României la futsal.
- Dacă ai primi o ofertă de la aceste echipe de top din România, ai pleca de la CSMS Iaşi?
- E prea devreme pentru mine acest lucru. Eu vreau să joc cât mai mult. Decât să ajung rezervă la o echipă mare, mai bine rămân titular la CSMS Iaşi, unde joc constant. Deci, în viitorul apropiat nu voi pleca de la CSMS Iaşi?
- Apropos de CSMS Iaşi, ce doreşti tu Alex, să se întâmple la echipa ta de suflet, în viitorul sezon competiţional?
- Aş dori ca CSMS Iaşi să ocupe un loc cât mai bun în play-off, să ne batem şi noi pentru primele patru locuri. Pentru acest lucru ar mai trebui nişte jucători buni, dar poate se întorc acasă ieşenii noştri, care au evoluat la echipele fruntaşe din ţară, în sezonul anterior...
- Ai fost la turneul FINAL FOUR, din Sala LPS Iaşi, căpitanul echipei de tineret CSMS Iaşi, care a devenit, la prima sa participare în competiţie, campioană naţională. Are această echipă viitor, Alex?
- Eu cred că formaţia noastră de tineret are viitor, deoarece este alcătuită din jucători buni, care au evoluat şi la teren mare, la fotbal, deci cunosc jocul cu balonul rotund. Pe parcursul campionatului, am făcut meciuri amicale şi cu echipa mare şi am căpătat experienţă. Eu cred că am devenit campioni naţionali pe merit şi vom avea un cuvânt greu de spus în sezonul viitor, iar o parte dintre tinerii noştri jucători vor fi promovaţi şi la echipa de seniori!
- Alături de echipa de tineret CSMS Iaşi s-a aflat, la un moment dat şi spaniolul Jodas Vives Antony sau mai pe scurt Toni...
- Toni este un tânăr jucător extrem de talentat, se vede că este spaniol. Ne-a ajutat foarte mult şi la tineret şi la seniori. De fapt, în urma jocului prestat în Sala LPS din Copou, cu echipa de tineret CSMS Iaşi, Toni a fost nominalizat ca jucătorul turneului. Îl aşteptăm la CSMS Iaşi şi în sezonul următor, el a promis că ne va ajuta în continuare!
- Constantin Alexandru Pricop sau mai pe scurt ALEX, îţi dorim să ajungi un mare jucător de fotbal în sală din Iaşi şi România şi să nu uiţi niciodată de unde ai plecat..
- Vă mulţumesc mult, mulţumesc tuturor celor care au avut şi au încredere în mine. Vă promit că niciodată nu am să uit de unde am plecat, dacă voi pleca, adică de la CSMS Iaşi!
DAN TEODORESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu