duminică, 4 septembrie 2016

Pugilistul ieşean Alexandru Marin, campion mondial în versiunea IBO


Născut la Iaşi, pe 29 martie 1992, pugilistul Alexandru Marin a făcut primii paşi în boxul pentru amatori la clubul sportiv CFR Iaşi, sub comanda antrenorilor Nicu Brânzei şi Tinu Brânzei.

Crescut într-o familie numeroasă, cu 8 copii, Alex Marin a crezut că prin box el poate păşi într-o lume mai prosperă şi a continuat să urce pe ringul magic fără nici un complex în faţa unor adversari valoroşi. A obţinut medalii numeroase pe plan intern, iar principalul său adversar a fost bucureşteanul Răzvan Andreiana, în cadrul categoriei 52 kg.
În 2010, la doar 18 ani, ieşeanul Alexandru Marin cucereşte medalia de bronz în cadrul Campionatelor Mondiale de box pentru tineret şi reprezintă România la prima ediţie a Jocurilor Olimpice de tineret de la Singapore, unde se clasează pe un onorant loc 5.
În urma acestor performanţe, Alex Marin a fost declarat al doilea boxer amator al României, în anul 2010.
După un scurt periplu în Anglia, unde boxează un singur meci la profesionişti, dar care nu a contat în palmares, Alexandru Marin primeşte un contract în boxul profesionist de peste Ocean şi se stabileşte ca rezident la Silver Spring, Maryland (SUA).
În boxul profesionist din Statele Unite ale Americii, ieşeanul Alex Marin are 12 meciuri disputate în intervalul 2013-2016, toate câştigate, 9 dintre ele înainte de limită, prin KO sau TKO.
Pe 11 iunie 2016, în lupta cu nr. 12, într-o gală găzduită de ABC Sports Complex, Springfield, Virginia (SUA), Alexandru Marin, alias "Spartanul", îl învinge prin KO pe americanul Johnny Determan şi devine campion mondial şi deţinătorul centurii IBO (International Boxing Organization), în cadrul categoriei cocoş.
În urmă cu puţine zile, Alex Marin a revenit acasă la Iaşi, pentru un scurt concediu şi a fost aşteptat cu mult drag la Aeroportul Internaţional de lângă Lacul Ciric de soţia şi fetiţa sa, dar şi de foştii colegi din sala de box a clubului sportiv CFR Iaşi, în frunte cu antrenorii Nicu Brânzei şi Tinu Brânzei.
"Am lăsat acasă soţia şi fetiţa mea şi singur am ajuns în America. De patru ani stau peste Ocean. Nu mi-a fost uşor, dar am crezut în şansa mea şi am învins. Am centura IBO la mine, este o centură valoroasă, dar vreau să boxez în perioada următoare şi pentru versiunile cele mai mari, WBC sau WBO. Stau la Iaşi până în octombrie, apoi mă întorc în Statele Unite, de data aceasta împreună cu familia. Următorul meu meci va fi la Las Vegas!", a declarat Alex Marin la revenirea acasă.
DAN TEODORESCU
(NR - Palmaresul lui Alexandru Marin în boxul profesionist din SUA se poate vedea aici:
http://boxrec.com/boxer/656440)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu