miercuri, 5 octombrie 2016

Angela Pistol ne povesteşte "Drumul vieţii"!




Doamna Angela Pistol (FOTO) nu este o debutantă, deşi este la prima carte editată acum, în octombrie 2016, la PIM Iaşi. Cartea de debut se numeşte "Drumul vieţii" şi este un volum de 130 pagini, cu poezii şi epigrame, cu o prefaţă scrisă de jurnalistul Dan Teodorescu şi o postfaţă inserată de scriitorul Vasile Larco. Angela Pistol scrie însă de multă vreme, iar acolo unde s-a născut, în judeţul Botoşani, a găsit mereu inspiraţia necesară poeziilor sale. Mutată la Iaşi şi căsătorită cu ing. Ion Pistol, asistenta medicală Angela Pistol a început să aline sufletele nu numai în cadrul Spitalului CFR Iaşi, ci şi prin scrierile sale de o sensibilitate la cote înalte. Pentru ea natura şi sufletul omului sunt pe primul plan, iar iubirea este un laitmotiv în tot ceea ce face şi scrie. „Începutul iubirii", „Jumătatea mea", „Glasul iubirii", „Iubeşte natura", „Drumul vieţii" sunt doar câteva exemple în acest sens, versurile Angelei Pistol fiind pline de învăţăminte pentru noi toţi. Mai mult chiar, Angela Pistol este şi un om care luptă mereu împotriva nedreptăţilor sociale şi împotriva fărădelegilor care se petrec în lumea largă, inclusiv în ţara noastră. Neglijenţa unor oameni fără scrupule face mereu victime, iar drama naţională de la „Colectiv", din Bucureşti, a marcat-o profund şi pe Angela Pistol.
Iată ce scrie ieşeanca Angela Pistol în poezia „Colectiv - 30 octombrie 2015":

"Mocneşte durerea în noi
Ca jarul ce arde în vatră
S-au dus în pământ într-o clipă
Şi bucuria şi viaţa de-odată.

Ce negru e cerul acum,
Parcă cerne pe noi supărare,
Şi viaţa frumoasă ce-a fost
A rămas în întuneric cărare!

Ce tristă e viaţa acum
Când rând pe rând la cer aţi plecat
Iar bucuria şi lumina din noi
Nu vor mai fii la fel niciodat'...".

Iar epigrama de bună calitate este la ea acasă în cartea Angelei Pistol, care trece cu multă nonşalanţă de la emoţia poeziei la "tâlcul" epigramei, precum în cele ce urmează:

"O blondă la Casa Căsătoriilor

A zis un: DA!, clar, răspicat,
Când ea văzuse-așa palat,
Dar puse capăt bucuriei,
Aflând că este-al Primăriei.

„E”-urile în bucătăria moldovenilor

Că-s toxice, nu-s vorbe goale,
De-aceea-au zis că bine-ar fi
Ca în sarmale și-n pârjoale
Să pună-n loc de „e” pe „i”!"

Pentru lumea literară din Iaşi, Angela Pistol este desigur o necunoscută, dar ea a mai publicat până acum în două antologii literare la Cluj, sub îngrjirea doamnei Voichiţa Pălăcean-Vereş de la editura „Napoca Nova" şi are o pagină de poezie publicată în „Surâsul Bucovinei" nr. 2 (12) din iulie 2016, revistă de istorie, literatură şi umor editată de Cenaclul „Nectarie" din Vama - judeţul Suceava.
Din 2016, Angela Pistol participă lunar la şedinţele cu public ale Asociaţiei Literare Păstorel Iaşi (ALPI), unde citeşte din creaţiile sale.

* Angela Pistol merge mai departe!

Referitor la cartea sa de debut, "Drumul vieţii", Angela Pistol ne-a declarat: "Considerând că am și simțul umorului, am început să scriu și epigrame, dar poezia rămâne dragostea mea, păcat că prea târziu exprimată. Am adunat un mănunchi de poezii, în care mi se reflectă viața în diferite perioade ale ei, ale existenței mele, uneori zbuciumată, unele stări sufletești trăite pe parcursul vieții familiale, profesionale, culturale sau de altă natură. Mi-a dat Dumnezeu ca soț, un om care mi-a alinat și oblojit rănile de pe suflet rămase încă din copilărie. Bucuria vieții noastre a fost și este Ionuț, un fiu minunat, spre care mi-am eliberat întreaga afecțiune pe care mi-aș fi dorit-o și eu cândva, dar de care nu am avut parte. În speranța că măcar câteva suflete vor fi sensibilizate de versurile mele, m-am învrednicit și aventurat să scriu această carte de poezie și de epigrame. Dacă elanul mi se va păstra, speranța mă va însoți, sănătatea îmi va permite, sper să ofer dragilor cititori și alte versuri, mai interesante în perioada următoare. Sunt convinsă că nu voi putea s-o egalez pe sora mea, scriitoarea Maria Panciuc-Bucătaru, care are publicate 16 volume, dar măcar câteva cărți poate voi reuşi să scriu, că de, scriitorii nu au vârstă, iar unii, cu toții știm, trăiesc în eternitate prin volumele publicate".
Învingându-şi emoţiile debutului, putem spune că doamna Angela Pistol are acum cale deschisă în a scoate pe piaţă cărţi de poezii şi epigrame, iar primul pas a fost făcut. Vor mai urma probabil şi alţi „paşi", după ce Angela Pistol va căpăta şi „experienţă" la acest capitol, căci inspiraţia o pândeşte la tot pasul...
DAN TEODORESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu